8 Ocak 2015 Perşembe

KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ-3- MAVİ SACLI KIZ

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Mavi Saclı Kız-Burcak Cerezcioğlu

Seneler once lisedeyken en yakın arkadaşlarımdan birinin evinde gormüştüm bu kitabı, arkadaşımın annesi okuyordu, cevremde annesi kitap okuyan pek yoktur, ilgimi cekmişti, birkac sene sonra da ben kanserden babamı kaybettim, ve bu kitabı ve konusunu hic unutmadım

gecen bir yerde karşılaşınca hemen hatırladım ve aldım kitabı, aslında baya eski bir kitap, Burcak genclik günlerinde günlük tutmaya başlıyor onceleri arkadaşlıklarını yaşadığı aşkları yazıyor, sonrasında hastalanıyor ve once Brusella olduğunu soylüyor doktorlar ama zaman gecmeden aslında losemi olduğu anlaşılıyor
ve Almanyaya tedavi olmaya gidiyor ailesiyle, bu arada ülkede ona yardım icin kampanyalar, konserler düzenleniyor, tedavi esnasında binlerce mektup yazılıyor
uzun ve zorlu tedavi sürecinde doktorlar artık yapılacak bir şey kalmadığını ve son dileklerinin yerine getirilmesini soyluyor ailesine, onlar da kızlarına iyileştiği icin tedaviye gerek kalmadığını Amerikaya gidebileceklerini soyluyorlar
ve beklenmeyen oluyor Burcak cok uzun süre daha ayakta kalabiliyor ta ki,,,,,



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder