12 Mayıs 2014 Pazartesi

bir kitap daha aşkın gözyaşları Tebrizli Şems

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
Aşkın gözyaşları-Tebizli Şems-248 syf


Bir kitap daha bitti, eksildi okunacaklar listemden bugün. Ömür biter kitap bitmez diyerek durmamacasına okumaya devam ediyoruz. Kitap oburluğu kadar güzel bir oburluk var mıdır acaba?

Yine bir Mevlana- Şems ilişkisi üzerine okunan kitap. Sözü uzatmadan
ALTI ÇİZLİLER:
* ama kırk peygamberi bir yaştır. üstelik son fırsattır.
* yalnızlık aşkın vekaletidir. ölüm aşkın kefaretidir. her aşk bir baş götürür. bu kez baş veren Şems olmuştur. Nazan Bekiroğlu-Cümle Kapısı
* her şey insana feda iken, insanoğlu ise kendine cefa olmuştur.
* sen teninle hayvan, ruhunla meleksin. bunun için hem toprağa, hem feleğe gidersin.
* -hocam aşk nedir?
- bardağa dolan ilk şarabı, sakinin sarhoş bakışlarından ödünç aldılar. dünyanın neresinde bir gönül derdi varsa onları bir araya topladılar, adına aşk dediler..
* benim sohbetime yol bulan kimsenin alameti şudur ki: başkalarının sohbeti ona soğuk ve tatsız gelir.
* beni küçümseyenlere sormak isterim. benim eserim Mevlana'm ortada. ya sizinkiler nerede?
* aşk kelime değil ki deftere kaydedesin, aşk paragrafları talan eder.
*ey dünya sarrafı beni bul!
* sen dünyayı ahirerte götüremeyeceğine göre, öyle yaşa ki dünya seni ahirete götürsün.
*eşsiz bir elmas gözlerinizin önünde ve siz camdan başka bir şey görmüyorsunuz.
*..benim sohbetimle donanan aşk sofrasına bağdaş kurmuş, kana kana içiyordu.
* açıklayayım size visal orucunu:iftar etmeden iki ya da üç gün üst üste tutulan oruca denir.
* dostlarınızı sınayın. dost mu post mu belli olur.
* elalem şarap içer sarhoş olur. biz aşk ehliyiz, içmeden sarhoş olmuşuz.
* dilsiz dudaksız sözler söyleyeceğim sana, bir şeyler anlatacağım bütün kulaklardan gizli, herkesin ortasında konuşacağım, ama senden başka duyan olmayacak söylediklerimi...
* şeytanda bir şey hariç bütün insanı özellikler mevcuttur. şeytan aşkı bilmez. aşk şeytana verilmemiştir. aşk Ademoğullarına verilmiştir. şeytanın insanı kıskandığı, çekemediği aşksızlığındandır...
* şeytan...ateşli kelimelerin şehvetli oyuncusu. insana emanet edilmiş olan cennet hayalini çalan ihtiraslı yılan. aşkı bir türlü okuyamayan kör deccal. bizi çekemeyenler, gıybetimizi yapanlar işte bu şeytanın emzirdiği insanlardır.
* senelerce aramaktan yoruldum, meğer aradığım bendeymiş, meğerse bulduğum sendeymiş.
* kaç aşk eleğinden geçmem lazım, yedi deryayı bir yudumda içebilmek için.
* hüzün taze tutar aşk yarasını. yaramdan da hoşum, yarimden de.
* çöldeyim, susuzum. kuyularda Yusuf'um. sözlerin bana Züleyha. ateşlerde İbrahim'im. gözlerin bana derya. sancılar içinde Meryem'im. bakışın bana İsa. yaralar içinde Eyyub'um. hasretin bana şifa. ölüler içinde bir ölüyüm. ellerin bana musalla.
* arza gerek yok halim sana ayandır..
dile gerek yok, sessizliğim sana beyandır..
söze lüzum yok, susuşum sana kelamdır..
kelama ihtiyaç yok, aşk sana figandır..
* aşkın sarhoş etti beni, ellerimi çırpmaya koyuldum. sarhoşum, kendimden geçmişim, ne bilirim ne yaptığımı. koruktum, üzüm oldum şimdi.
* sana mehrim, yalnızlığına verebileceğim hasbıhalimdir.
* her ruh aşkla nikahlanmıştır. ölmek ayrılış değil, bilakis hakikatin gerdeğe girme halidir.
* dilimde ne cennet var ne mihnet, seyrimde ne vuslat var ne hasret. ben cennete yürümüyorum, cennet bana koşuyor.
* yemin ederim ki ölümümün gözlerinin önünde olmasını isterdim. gör ki aşk için ölmek ne demekmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder