28 Şubat 2015 Cumartesi

KIŞ OKUMA ŞENLİĞİ-16- 1984 GEORGE ORWELL

Okuduğum ikinci George Orwell kitabı, bu kitapları neden şimdiye kadar okumamışım, merak ediyorum
bu kitap her yonüyle Hayvan Ciftliğinden farklı
distopya tarzı bir kitap bana gore, hayal edilen dünyanın yazıldığı kitapların tam aksini savunan kitaplardan
kitabı okurken ara ara Cesur Yeni Dünya'dan esintiler gordüm sanki
yine gelecekte yaşanacak olası yaşamı anlatmaya calışan bir kitap, toplum nasıl olacak, halk sınıflara ayrılacak mı yoksa tek milletler mi olacak ,,,
savaş konusuna genişce yer vermiş yazar, Sürekli barışın savaş demek olduğunu yazmış
savaş olmasa da devletler acısından cok bir değişiklik olmayacağını yazmış
toplumun 3 sınıfa ayrılmış olduğunu, yüksek kesimin olduğu yeri korumaya calıştığını, orta kesimin üst kesime ulaşmaya calıştığını, alt kesimin ise calışıp gorevlerini yerine getirmeye calışmaktan başka bir şey düşünmediğini yazmış
sanki aynı günümüz toplumlarında yaşanan durumu ozetlemiş
Smith adlı karakter yaşadığı toplum düzenine karşı cıkan gecmişteki toplumların yaşantılarını merak eden, Parti sistemine karşı cıkan birisi, işyerinde Julia adlı bir kız ona aşık olur ve aralarında yasak bir aşk başlar, ama aşklarını tele-ekranların olmadığı, mikrofonların olmadığı yer ve zamanlarda yaşamak zorundadırlar
bu arada Smith harekete gecmeye karar verir, ama beklenmedik bir olay yaşarlar
kitap kesinlikle okunmalı diyorum, başka da bir şey demiyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder