21 Ağustos 2013 Çarşamba

lohusalık: anneliğin kara delik dönemi

                evet tam bir uzaydaki kara delik dönemi gibi bir şey lohusalık dedikleri. sanki bazen insanı yutup yok ediverecekmiş gibi korku yayan, bilinmezliklerle dolu, karanlık bir dönem. sizi nelerin beklediğini bilmiyorsunuz. ki ben doğumdan o kadar çok korkuyordum ki doğum sonrası dönemi neredeyse hiç düşünmedim desem abartmış olmam. rabbime çok şükür doğumu sağ salim bir şekilde atlattım hem de istediğim gibi normal doğum ile. 
             ya sonra adlı bir türk filmi var, filmin başında sevenler birbirine kavuşur ve mutlu son ile film biter, ya sonra? diye soruyor. benimki de o hesap, doğum mutlu sonla bitti, ya sonra? 
           asıl film şimdi başlıyormuş da haberim yokmuş. herkesin yaşadığı gibi o klasik yollardan ben de geçtim. evden 2 kişi çıkıp 3 kişi döndük, doğum yorgunluğunu uzun süre atlatamadan ilk birkaç gün sürekli uyudum ve aylinim de bu süreçte bolca uyudu şükür. ve herkeste olduğu gibi benimde ilk dönem yardımcılarım çok idi. annem bebek bakımına, kayınvalidem yemek yapımına, eşim evin getir götür işlerine yardımcı oldu. 
kayınvalidemler memlekete dönmeden mevlidimizi okuttuk. lokumlarımızı dağıttık, dışardan sipariş verdiğimiz pilavlarımızı da afiyetle yedirdik. :) 
  kayınvalidemler memlekete döndükten bir iki gün sonra da annem evine döndü ve ben aylinim ve eşimle başbaşa kaldım. işte zorluklar da bu dönemde başladı. annemler burdayken aylin uyudukça dışarı çıkıp hava alabiliyor, aylin ağladıkça onu anneme verip sakinleştirebiliyordum.yalnız kalınca tüm zorluklarla hüseyin ve ikimiz ilgilenmeye başladık. 
  özellikle anneliğin baş belası gaz sancıları da tam bu annemlerin evlerine döndüğü dönemde başladı.aylin sancılar yüzünden ağlayıp ayağını karnına çekerken kah ben dizime yatırıp sırtını sıvazladım kah hüseyin omzuna yaslayıp pişpişledi. tabi bu arada hanımefendi bolca üstümüze kusup,çarşaflara dışkısını bırakıp bizi de bolca uğraştırdı :) gecenin 2sinde 3ünde çarşaf değiştiğimizi bilirim :)
    gaz sancılarıyla baş etmek için:
-gündüz genellikle yarım çaybardağına 1çay kaşığı milupa rezene karıştırıp 2-3 çay kaşığı içiriyorum
-geceleri genelede aktardan aldığım kimyon tohumuyla yine yarım çaybardağına 1 çay kaşığı kimyon karıştırıp 2-3 çay kaşığı veriyorum
kimyon tohumu
.
- gaz sancısı tuttuğunda dizime yatırıp sırtına pıt pıt vuruyorum, ki bunu çok seviyor özellikle karnı ezildiği için. 
-karnına saat yönünde masaj yapıyorum.
-ayaklarını karnına çekip sabit tutuyorum daha kolay kaka yapması için.
-dün ilk defa kulak çöpüne zeytinyağı sürüp totosuna hafif dokundurdum korka korka.
* gaz sancısı konusu haricinde uyku düzeni konumuz da var ki evlere şenlik. gündüz kahvaltıdan sonra banyosunu yaptırdığımız için genelde akşama kadar uyuyo ve geceleri uykusunu aldığı için bize nöbet tutturuyor. ha gece banyo yaptır gece uyusun diyecekseniz onu da denedik bizde tam tersi etki yarattı hanımefendinin gözler faltaşı gibi açıldı :)
*** amma velakiiin pişman mısın derseniz tabi ki hayır tüm bu saydıklarıma rağmen onu bana bahşettiği için her gün allaha ne kadar dua etsem azdır. onun bir gülümsemesi, uyurken kedi gibi mırıldanması, omzumda uyuyakalması,emzirirken gözlerini bana dikmesi, uyurken elini yüzünün altına koyması benim için dünyalara bedel :) 
biliyorum bu kırk gün de geçecek ve aylinim az büyüyünce bize gülmeye, kahkaha atmaya başlayacak işte bu çektiğim bütün sıkıntılara bedel ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder