9 Ocak 2014 Perşembe

kitap don kişot

yazar: cervantes
kategori: yasaklanan eser okuyanlara
sayfa:263
neden yasaklandı: (vikipedia'dan alıntı) : 17. yüzyıl'ın başında İspanya’da yazılan satirik roman, İspanyol engizisyonu tarafından “Hayırseverliğin değersiz kılınması” nedeniyle yasaklandı. Daha sonra bazı bölümleri sansürlenerek basılan kitap İspanya’da ancak 19’uncu yüzyılda eksiksiz olarak yayımlanabildi[9].

           pinuccia şenliğinin sonuna yaklaştım bundan sonra bir kitabım kalıyor.

     efendim gelelim sadede, kitaptan konuşalım. don kişotu bilmeyen yoktur, hani şu yeldeğirmeniyle savaşan kaçık :) ya sen bu kitabı neden okudun bilmiyor musun zaten diyeceksiniz haklısınız. ama ben yine de uzun yıllar önce basitleştirilmiş şeklini okuduğum bu kitabı tekrardan hatırlamak istedim. 
     eski ingiliz ingilizcesinin havasını, Shakespeare tadını veren bu kitapta Don kişot, yanına Sanço adında bir seyis alıp yollara düşer yeldeğirmenini canavar, koyun sürüsünü düşman olarak görüp savaşır onlarla. ona deliliğin verdiği hak ile halk tarafından hoşgörü görse de çoğu zaman dayaktan kurtulamaz. 
     insan gene de sempati duymadan edemiyor gene de karaktere karşı. :)
   


1 yorum:

  1. Bir kitabı okurken hiç bu kadar gülmemiştim.Müthiş bir klasik.Bu arada izleyiciler gadget kaybolmuş sizde de.Geri getirmek çok kolay.İzlemek isterim bloğunuzu..

    http://kitapcumhuriyetim.blogspot.com.tr/2014/01/blog-izleyicilerini-geri-getirme-2014.html

    YanıtlaSil