7 Ocak 2014 Salı

kitap: sinekli bakkal

yazar:halide edip adıvar
sayfa:448
kategori: türk edebiyatı klasiklerinden kitap okuyanlara

 bu kategoride kitap bulmakta da zorlandım, genel olarak türk klasiklerinin çoğunu okumuştum çünkü okulun kütüphanesinde kitap okurken baya vakit harcadım bu bölümde uygun bir kitap bulmak için.
 
 aslında bu kitabı okumakta da tereddüt ettim ilk önce. sanki önceki okuduğum kitapları ağır ilerliyor gibi kalmıştı aklımda, ama ne yalan söyliyeyim okuduğuma pişman olmadım.
  hatta kitabın ilk sayfaları oldukça hızlı aktı. sadece sonlara doğru artık uzatmalara kaldığını hissettim sanki. ama yine de değerli bir kitap.

      ana karakter rabia'nın klasik türk müslüman kızı imajı beni etkiledi. genelde çoğumuzun yaşadığı dini duyguları korkutarak verme olayı  çok iyi işlenmişti.

      vehbi dedenin mevlevi düşüncelerini, hoşgörü anlayışını çok beğendim, ki ben mevlanayı çok seven bir insanım.
   kitaptan beğendiğim bir cümle:
---- aşk bes,baki heves! (aşk yeter gerisi hevestir)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder