22 Mart 2014 Cumartesi

Pinuccia bahar okuma şenliği kitap: bab-ı esrar

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).
Bab- esrar-ahmet ümit-396 syf
Evet efendim yine bir Ahmet Ümit kitabıyla sizlerleyim :)
Üniversitedeyken Elif Şafak Aşk kitabını severek hatta çokkk severek okumuştum.
Bab-ı esrarın da konusunun Mevlana ve ŞEMS olduğunu duyunca merak etmiş ama okuyan arkadaşımın olumsuz yorumu nedeniyle okumaktan vazgeçmiştim.
Lakin Şems ile ilgili araştırmalar yapmaya başlayınca bu kitabı okumadan edemedim.
Elif Şafak Aşk kitabı kadar olmasa da beğendim bu kitabı.
* Çoğu zaman mesele Tanrı'nın ne olduğu değil, bizim onda ne gördüğümüzdür. Sevgi dolu olanlar merhameti görür, zalim olanlar şiddeti. Zeki olanlar aklı görür, aptal olanlar kör inancı, alimler bilimi görür, cahiller mucizeyi.

* --Şems: Ey göğü ve yeri yaratan , ey olmazı olur kılan! Kendi gizli sevgililerinden birinin adını bana söyler misin? 
-----İstediğin can , herkesin gözünden saklı, güzel ve mağfirete nail olmuş, Baha Veled'in oğlu Muhammed Celaleddin'dir.
--Ey umutların umudu, ey varlığımızın kutsal ışığı. O sevgilinin mübarek yüzünü, Muhammed Celaleddin'in yüzünü bana gösterir isin?
------Buna teşekkür borcu  olarak ne verirsin?
--Başımı! 

*Tennure kefeni simgeler.
Sikke de mezar taşını simgeler. 
Sema ölümü anlatmaz yaşamı anlatır aslında. Yani yeniden doğuşu. Günahlardan arınmayı, suretler aleminden hakikatler alemine geçmeyi... Sema için meydana çıkan semazenler tennurelerin üzerine siyah bir hırka giyerler. İşte o hırka semazenlerin mezarlarıdır aslında. 

* insan dört ayrı mertebeden geçmek zorundadır. İlk kapı şeriat kapısıdır..İkinci kapı tarikat kapısıdır. Üçüncü kapı marifet kapısıdır, yani ilahi gerçeği kavradığımız an..Dördüncü kapı ise hakikat kapısıdır. Dördüncü selam bu mertebeye ulaştığımızı vurgular. böylece semazenin yukarı açılan sağ eli Hak'tan alır, yere açılan sol eli ise halka verir. Ve böylece semazen yeniden doğumunu tamamlamış olur. 

* Senin olanı kimseye verme, senin olan başkasına haramdır. 
* Alışkanlık bağlılıkların en kötüsüdür. en zor vazgeçilenidir. 
* Mevlevilikte mezarlığa hamüşan yani suskunlar mekanı denir.


1 yorum:

  1. Bir web tasarimcisi ve bilgisayar mühendisi olarak sana yazdigin yaziyi beyaz degilde baska bir renk olarak secmeni ve arka plani siyah degil de acik bir renk secmeni tavsiye ediyorum. Bir de yazdigin yazinin arkadasini beyaz ile isaretledigin anda gözü yoracaktir ve bu yüzden az okunacaktir yada okurken yarida birakilacaktir.
    Almanya'dan sevgiler.

    YanıtlaSil