3 Nisan 2014 Perşembe

makalat

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).

Makalat-Şems-i Tebrizi

Pinuccia okuma şenliğim ve Şems araştırmalarım ağır aksak da olsa devam ediyor. malum ülke olarak çok yoğun günlerden geçiyoruz buna ek olarak kendi dünyamda da olaylar rüzgar gibi esmekte. e bir de makalat gibi ağır ilerleyen bir eser seçtiysem işim zor :)
    Şems ile ilgili bir kitap yazma hayalim (ne kadar gerçek olacak bilmem) hala var. en azından şimdilik okuyup bilgilenmek hoşuma gidiyor.
    MAKALAT'TAN:
Şemsin konuşmalarından derlenmiştir.
* Şemseddin'e Şems-i Parende (Uçan Şems) derlermiş. bu lakabın ona çok gezmesinden .. verildiği anlaşılmaktadır.
* Tanrıya yalvardım. Yarabbi beni kendi velilerinle tanıştır, onlarla yoldaş et dedim. rüyamda 'seni bir veliyle yoldaş edelim 'dediler. 'o veli nerededir' diye sordum. ertesi gece bu velinin Rum diyarında (anadoluda) olduğunu söylediler. 


* mevlana şemsden ayrı düşünce:
cemalinden uzak düşünce beden bir virane, can da o viranenin baykuşu oldu.
* 'ben gönlü kırıkların yanındayım'buyurulmadı mı?
* Hadiste 'hayra aracılık eden onu işleyen gibidir.'
* şiir: lale eğer şaşkınca gülmeseydi
içindeki karanlığı kim görürdü?
o her ne kadar kendi kanına bulanmıştır ama
bu da kara kalpli olmasının cezasıdır.
* şiir: bir yerde yer yer sızmış kanlar görürsen
bil ki benim gözümden damlamıştır
* Tanrı padişah tahtında mı aranır?
* Geceye dedim ki uzan uzanabildiğin kadar
şimdi o dolunay uykudadır
*Leyla sen misin? 'Evet Leyla benim ama Mecnun sen değilsin
*Tanrı 'rahmetim öfkemi geçti' buyurmadı mı?
* tanrı sözü: 'Yer ve göklerim beni kavrayamadı, ama bir mümin kulumun gönlüne sığdım'
* Dünya müminin zindanıdır.
* Çömlek içinde olanı sızdırır.
*Aslanın dişlerini açık gördüğün zaman sakın gülüyor sanma sana
*Dürüstlük bir şehirdir, ben o şehrin sultanıyım
*ben uykudayım ama bu uyanıklıktır
uyuyanlar, benim uyanık olduğumu ne bilsinler?
*çünkü sükutta hem sessizliğin ışığı, hem de konuşmanın faydası gizlidir.
* Bir gün belki sevgiliye kavuşacağım
amma o geçip giden ömrü nerede bulacağım?
* seni incinirsin diye gönlümde taşıyamam
alçalırsın korkusu ile gözümde de tutamam
seni gözümde gönlümde değil canımda saklayayım ki
son nefesimde bana son yar olasın
*çok söz eşek yükü gibidir derler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder