20 Nisan 2014 Pazar

Pinuccia bahar okuma şenliği: kitap: ben şems

Şems hakkındaki okumalarım sürüyor..
Yasemin bülbül'ün şems hakkındaki kitabı şimdiye kadar okuduğum hiçbir kitaba benzemiyor.Şems'i övüyor mu, yeriyor mu yoksa objektif mi olmaya çalışıyor zaman zaman anlayamadım.
    hatta bazen sanki kitabın her bölümünü farklı yazar yazmış da ondan bu kadar farklılık varmış gibi düşündüm..
   kitaptan paylaşmak istediğim çok cümle var ama hepsini veremeyeceğim, işte bir kısmı:


* - Nasıl bir boşluktur bu anlatır mısın?
- Hani yemek yersin yersin de doymazsın yine de kendini aç hissedersin ya. canın bir şey yemek ister bundan eminsindir fakat ne yemek istediğini bir türlü bulamazsın ya, hani uyursun uyursun da yine de kendini uykusuz hissedersin ya işte öyle bir şey. ben de okuyorum okuyorum ama içimdeki boşluk dolmuyor, bilmem gereken bir şeyler var ama ben onun ne olduğunu bilmiyorum.

* izi olanın peşinden gidersen izin olmaz, kendi izini oluştur ki başkaları senin izinden gelsin.

* insanlar her zaman anlayamadıklarından çözemediklerinden ve bilemediklerinden çekinip korkarlar, her zaman onlardan uzak durmaya çalışırlar ama bu onların zararlı olduğu veya zarar vereceği anlamına gelmez.

* sır: benim bilmediğim, senin bildiğini sandığın, benim aradığım, senin bulduğunu sandığındır.

* marifet senin bana vereceklerinde gizlidir. ben marifeti bilmiş olsaydım, şimdi ben soran olurdum sen de cavaplayan

* Allahı istemenin yanında cennet ve cehennem nedir ki...

* aramak için gelen cihana bulur bir gün kendini, kendini bulan ise çözer en derin gizemi!

* bana göre ilim üç şeydedir: anan dil, şükreden kalp ve sabreden tendir. ilim olmayan bir vücut susuz bir şeydir. ilmin yararlı, amelin sağlıklı, sözün de öğüt verici olması gerekir. ilmi kolaylıkla arayan zahmet çeker.

* Hallac, doğru sözü yanlış zamanda söylediği için öldürülmüştür. sözün iyisi zamanında söylenendir.

* Allah aşkı derya deniz gibidir. kendi meşrebince her insan ondan su alır. fakat kimin ne kadar su alacağı kabının büyüklüğüne bağlıdır. kiminin kabı fıçıdır, kiminin kova; kiminin kırbadır, kiminin matara.

* benim verebileceğim, senin alabileceğin kadardır.
* harama bulaşan gözüm güzelliğinin hırsızı...
* canın canımın yoldaşıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder