18 Eylül 2013 Çarşamba

işte etkinlikler başlıyor : Montessori eğitiminden esintiler :)

            son bikaç gündür montessori eğitim sistemine takmış durumdayım. bilenler bilir bilmeyenler için önce kısa bi özet geçeyim: bu eğitim sistemi adını doktor Maria Montessori'den alıyor, bu kadın çok büyük zorluklarla okumuş tıp ve psikiyatri okumuş, zihinsel engellilere eğitim vermiş ve çocuklara verdiği eğitimle bu sistemin kurucusu olmuş. asıl mantık: eğer çocuk bir şeyi kendisi yapıp öğrenebilecekse onun yerine yapma!
             yurtdışında bu eğitim sistemi çok yaygın, yurdumuzda da bunu kullanmaya başlayan anaokulu ve ilköğretim okulları az da olsa mevcut. ilerde bu sistemi kullanan okullara Aylini göndermeyi çok isterim.
      bu eğitim sistemine dayalı çocuk odası yerleşim sistemi de var. örneğin yatak yerde olmalı, çocuğun kendini görebileceği yerde ayna olmalı. bütün oyuncak, kıyafet, ayakkabıları kendi ulaşabileceği yerde olmalı gibi gibi...
     ben de çok erken olduğunu bilmeme rağmen kızıma etkinlilkler yapmaya bugünden itibaren başladım. okuduğum 'merhaba bebek' adlı kitapta şunu öğrendim:  6. haftadan itibaren renkli şeylerden ziyade siyah beyaz kontrast renkler bebeklerin dikkatini çekiyor.  bu nedenle siyah beyaz üç boyutlu nesneler bebeğe gösterilmeli deniyor. ben de bu doğrultuda şöyle bir şey çıkardım ortaya:
   

acemiliğimi mazur görün :)
kızıma bir de dikkatini çekmesi için şöyle bir şey yaptım: 
   

kızımı yere koyunca tepesine bunu dikicem ellerini uzatıp çıngıraklardan ses çıkarsın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder