25 Eylül 2013 Çarşamba

uyku dedikleri şu men'em şey

    Aylin hanım dün 2. ayını doldurdu ve dün itibarıyla uyku düzeni değişmeye başladı. tam çok şükür yeni düzene giriyor derken son birkaç gündür resmen uykuya direnir oldu. özellikle gündüzleri mis gibi uyuyan bebek artık uyumuyor. tam dalacak tekrar uyanıyor, kucağımda dalıyor, beşiğe koyuyorum gözünü açıyor, beşikte sallıyorum, taaam dalacak emzik düşürüyor başlıyor bas bas bağırmaya.. heh uyudu diyorum koştur koştur mutfağa gidip yemek koyayım diyorum salondan ağlama sesi haydaaaa yine uyandı :)
  internetten yaptığım araştırmalardan anladığım uyku düzeni değişmeye başladı. demek ki daha da sabırlı olup yeni bir uyku düzeni oluşturmam gerekiyor. gündüz uyku sayısını azaltıp uyuma süresini arttırmam lazım.
   Tracy Hogg'un EASY (eat, activity, sleep, your time) düzenini uygulamaya çalışıyorum. buna göre emzirirken uyuyakalma olayını bitirmem gerek. artık uyanınca karnı doyacak, sonra Aylini gözlemlediğim kadarıyla 45 dk- 1saat kadar uyanık kalacak sonra sakinleştirip uyutmam lazım. tabi emzirirken uyuyakalmaya alıştığı için de uykuya direniyor. amacım yemek ile uykuyu eşleştirmesini engellemek.
  daha bir de 4. aylık olduğunda uyku eğitimi işini halletmem gerekiyor, yapacak çok işimiz var çokkk..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder