4 Eylül 2013 Çarşamba

kırkımız da çıktı :)

çok şükür sonunda kırkımız da çıktı :) normalde batıl inanışları çok olmayan ben kırk uçurma adetlerini saatlerce internetten araştırıp tanıdığım yeni anneleri arayıp durdum :) 
                kırk çıkma olayının annemin yanında memlekette olması benim için şans oldu.
kırk uçurmadan önce :)

                ilk olarak kızımızı yıkadık annemle. kırk fasulyeye kırk ihlas okuduktan sonra yoldan kırk taş toplayıp yıkadık, kırk parça ekmek kırıntısını da suya kattık ve kırk süpürge sapını da ekledik. bu suyu szgeçten geçirip kırk kez besmele çekerek yıkadık kızımı, kalan suya da su ekleyip annecik yıkandı sonra. batıl inanışımın etkisinden midir bilmem daha ilk bardak suyu dökerken bir ferahlık geldi içime. banyodan sonra ağırlığım üstümden gitmiş olarak cicilerimizi giydik kuzumla :) kırk uçururken en güzel elbiseler giydirilirmiş biz de öyle yaptık :)
netten araştırdığıma göre: kırk uçurmaya 
- en sevilen kişiye gidilmeliymiş, gittiğimiz kişiye benzesin diye yavrumuz
- zengin kişiye gidilmeliymiş, zengin olsun diye
- yüksek katta birine gidilmeliymiş, ferahlık olsun diye
- yaşlı birine gidilmeliymiş, ömrü uzun olsun diye 
vs. gibi şeyler okumuştum. 
  ben de sevdiğim arkadaşım yeliz'e mesaj attım : kızımın kırklama annesi olurmusun diye :)
sonra yeliz mesaj attı adet nedir neler koymam gerekiyor diye.
öğrendiğim şeyleri yazdım:
- un: bereket için
- pirinç: bereket için
-ekmek: bereket için 
- tuz- şeker: bereket için
- bozuk para: maddi bolluk için
- pamuk: saçları pamuk gibi olana kadar yaşaması için
- soğan: ne için hatırlamıyorum :) 
cicilerimizi giyip yelize gittik kızımla. bu arada ordayken evinizi soymaya geldik, istersen bizi kovabilirsin  dedim bunca şey istediğim için :)
yeliz'de uçuyoruz :)

çayımızı içtikten sonra ordan ananeye gittik ananesi gibi uzun ömürlü olsun diye :)
ananesi uçuruyo kızımı :)

                                                  yeliz baya uğraşmış kırk bohçamız için :)
                                                   neler koymuş bohçaya neler neler :))))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder