12 Şubat 2014 Çarşamba

kitap renklerden moru

yazar: alice walker
pulitzer ödüllü kitap

 öğretmen arkadaşıma kahvaltıya gittiğim bir gün benim kitap okuma aşkımı bildiği için beni çalışma odasına götürdü ve kitaplarını gösterdi, boş durur muyum kaptım iki tane kitap: biri ermiş, diğeri renklerden moru.
 bu kitap daha ilk sayfadan bir duraksattı beni, noluyor dedim, daha ilk sayfadan kitaptaki olaylar bitti galiba.
ilk önce yanılgıya düştüm. dedim ki küçük emrah filmleri bile bu kadar arabesk değildir heralde.
okudukça yanıldığımı gördüm.
çok katmanlı bir kitaptı oysa okuduğum.
zenciler, hayatları, kökenleri, din, misyonerlik, eğitime verilen önem, gurur, dik başlılık, tercihlerin sonuçlarını göğüsleme, yardımlaşma, hayaller, savaşlar, sevgiler, kısacası yaşam ağacının dallarından her bir parçası verilmiş kitapta.
şimdiye kadar okuduğum hiçbir kitaba benzemiyordu açıkçası.
her kitap ayrıdır, her kitabın verdiği tat ayrıdır tabi ki ama bazen bazı kitapların sanki birbirinin kopyasıymış gibi hissedersiniz. bu kitap tamamen kendine has bir kitaptı. yazarı tebrik etmek gerek.

internetten araştırdığım kadarıyla kitap mor yıllar adıyla filme çekilmiş. izlemek gerek.

- bilirsin insan kendine bir soru sordu mu arkası gelir artık. bir soru, bir soru daha derken iyice dalarsın. ben de neden sevgiye gerek duyuyoruz diye sordum önce.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder