3 Şubat 2014 Pazartesi

kitap: bir siyah saçlı kadının gezi notları

     buket uzuner sevdiğim yazarlardan. söz konusu bir de gezi olunca dayanamadım 3 kitabını da aldım gezi yazılarıyla ilgili.  gezi deyince aklımıza gezi olayları da gelmiyor değil tabi ama bahsettiğim seyahat anlamındaki gezi ;)
        üniversitede iken gezdiği yerlerle ilgili yazılarını toplamış burada yazarımız. bölüm bölüm ilerliyor kitap. o kadar alışmışız ki kronolojik yada herhangi bir sıralama olayına sanki bölümler arası kopukmuş gibi geldi bana.
    ama yazara imrenmedim değil hani, tam kafamdaki üniversite yaşamı cebinde 20 dolarla finlandiyaya yaşamaya gitmek gibi.... diyeceksiniz ki sen hiç gezmedin mi üniversitede iken, evet gezdim ama daha çok şehir içi geziler oldu benimki.. yurtdışı şimdilik bir hayal benim için. üniversitede iken work and travel'a başvurup önkayıt ücretini ödemiştim, yerim ve görevim belli olmuştu ama babamın hastalığı nedeniyle iptal etmek zorunda kalmıştım. bir daha da fırsat olmadı, hayaller başka bahara inşallah :)
    gelelim kitaba:

   *  iskandinav ülkelerinde siyah kafalı olmanın küfür gibi olduğunu
  *  Rudolf Nilsen'in ünlü bir şair olduğunu
   *   ispanya'da yılbaşında 12ye 1 kala, 12 tane üzüm yemenin adet olduğunu
* pakistanlıların tam bir Türkkolik olduğunu
* Filandiyada 60binden fazla göl olduğunu
öğrendim bu kitaptan.


      * insan kendi isteklerini gerçekleştirebildiği sürece, karşısındakine toleranslı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder