6 Şubat 2014 Perşembe

kitap Şehir Romantiğinin Günlüğü

yine bir Buket Uzuner serisi...
öncelikle kitaptan en çok etkilendiğim kısımdan bahsetmek istiyorum. SOLAMİA: GÜNEŞİN KIZI....

Onun hep acelesi vardı, koşarak soluk soluğa yaşıyor, aceleden ve dikkatsizlikten sık sık düşüp yara-bere içinde kalıyor, ama hemen kalkıyor, sonra hiç durmadan yeniden koşuyordu.. .. Bir şeylere yetişmek ya da kaçırdığı bir şeyi bulmak için belki de.. Hep acelesi vardı....
 
   İşte beni ve hayatımı anlatan cümleler... Bazen diyorum bu acele beni mahvedecek.. Ama ne çare, ben de böyleyim işte.. Hep acelem var, hep bir yerlere yetişmeye, bir güne birçok şey sığdırmaya çalışıyorum, beni tanıyan bilir, 6 aylık bir kızım var, hem ona bakmak, hem okulda öğretmenlik yapmak, ev işleri, 3 öğün 3 çeşit yemeğine tatlısına varana dek uğraşmak, her gün en az yarım saat kitap okumak, çevremdekilere vakit ayırmak, en az yarım saat yürüyüş, ud çalışmaları vs vs vs... tabi bazen pilim bitmiyor değil, bazen değil bunların hepsini yapmak kolumu kaldırasım bile gelmiyor.. ama az enerjimi topladığım zaman hepsine tam gaz devam.. eee hayat kısa, belki de babamı daha 48 yaşında (bana göre çok erken yaşta) kaybettiğim içindir bu dolu dolu yaşama telaşı.. bir de bebek sahibi olunca e kendime de vakit ayırmalıyım çabası ile boş kalan bir dakikayı bile değerlendirmeye çalışıyorum...
     aynı bölümden biraz daha:
    Gencecik bir yaşlı, yorgun bir genç...
   Farklılığı onu yabancılaştırırken , yabancılaştıkça yalnızlaşıyor. Yalnızlık ruhunu vahşileştirirken, vahşileştikçe farklı birisi oluyor... Sonra yeniden... Tekrar ve tekrar... 
     --- Bir yerlerde belki çocukluğunda bir şeyler yitirmiş, çok fena yaralanmış, bir türlü dikiş tutmuyor yarası artık...

Kitaptan diğer yazılar:
·         kendi arzularına kendi engel olanlar, arzularını gerçekleştirenlere öfkelenirler.
·         bisikletle afrikayı gezen hülya koç
·         nadir Paksoy
·         uzaklar ile dolaşan Atasoylar
·         marco polo, evliya çelebi, macellan, swiftin gülliveri, kristof kolomb…mayakovski
·         seyyahı turistten ayıran en belirgin özellik, gezmeyi iş edinmesidir. (hülya koç)

·         alpay kabacalının ‘türk gezginlerinin gözüyle yedi deniz, beş bucak’


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder