18 Kasım 2013 Pazartesi

kitap: bir film/bir kitap: silahlara veda


ilk önce silahlara veda (tadas blinda pradzia) filmini izledim ve açıkçası ününe rağmen film çok da ilgi çekici gelmedi bana. savaş zamanı zengin kız fakir oğlan aşkının yanı sıra savaşın haksızlığı, zengin ve güçlü ile fakir ve haklının mücadelesi mesajları veriliyordu filmde. birkaç iyi sahne dışında çok da etkileyici bulmadım filmi. beğendiğim bir iki cümle oldu filmde:

- atlar insanlardan daha iyidir, herşeyi anlarlar, sana ihanet etmezler

- ne zamandan beri güvensizsin?
-dostum olanların ihanetine uğradığımdan beri.
 bunun gibi bir iki sosyal mesaj içerikli güzel cümle vardı filmde.

***** filmin olumsuz ön izlenimi ile kitaba başladım. ve ilk birkaç sayfa beklediğim gibi çok yavan gitmesine rağmen kitabın ortalarına doğru biraz daha ilgi çekici gelmeye başladı olaylar. Savaşta ilkyardım görevlisi olan Tenente ile hemşire Catherine'nin aşkı düz ve yalın bir biçimde anlatılıyordu. ama aşkları bu dünyada gerçekleşmesi beklenemeyecek kadar sorunsuz anlatılıyordu. hiçbir tartışma yok, hiçbir kıskançlık, görüş ayrılığı yok. bunlar olsaydı aşkları biraz daha inandırıcı gelebilirdi.
     savaşla ilgili sahneler biraz daha heyecanlı verilebilirdi. sonuçta biz millet olarak efsanevi savaş sahneleri anlatımına alışığız :)
 kitapta da filmdeki gibi savaşın kötü olduğu sıkça bahsedilmiş.
ve savaşta bu kadar çok şarap içilebilmesi de bana garip geldi, bizim Kurtuluş Savaşında askerlerimizin bazı öğünleri aç geçirdiğini düşünürsek, kitapta savaşta bile çok sıkıntı çekilmediğini görürürüz :)
   Kitabın Catherine'nin ölmesi ile sonlanmasına şaşırdım daha farklı bir son bekliyordum.
   Catherine ölmeden önce karnındaki bebeğin doğum sırasında ölmesine üzüldüm. ama Tenente ölen oğlu için gayet hissiz idi, bu da ilginç bir durum.
   herşeye rağmen kitap kötü ya da okumaya değmez diye yorumlayamam. yine de okunması gereken bir kitap bence sonuçta .
kitapta beğendiğim birkaç cümle:

-savaş zaferle kazanılmaz
- ülkeyi elinde tutan aptal bir sınıf var,
onlar hiçbir şeyin farkında değiller ve olamazlar da.
o yüzden bu savaş var işte.



2 yorum:

  1. Kitaptaki son cümleler çok hoşuma gitti benim de!! Nedense.?

    YanıtlaSil
  2. ağır ilerleyen bir filmdi ama yine de kaliteli olduğunu kabul etmeliyim :)

    YanıtlaSil