8 Kasım 2013 Cuma

YAŞASIN UYKU EĞİTİMİ !

     evet yaşasın uyku eğitmi! :D
     bir ara her ne kadar bu konuyla kafayı bozacak kadar kafaya taksam da sonunda başardım hem de korktuklarım başıma gelmeden :)
tabi öyle 'pat' diye oldu diyemem. o kadar basit değil :)
öncelikle burdan Tracy Hogg ablama teşekkürü borç bilirim. 'Bebek bakım sorunlarına mucizevi çözümler' kitabı en büyük yardımcım oldu bu konuda.  bu kitapla paralel doğrultuda olan 'Bebek yapım bakım onarım' bloğuna da teşekkürü borç bilirim :) sık sık ordaki yazıları ve yorumları okudum. bu iş nasıl yapılmalı onu öğrenmeye çalıştım. ara ara ben de sorular sordum. kitapta okuyup kafama takılanları sordum genelde.
          ve tabi en önemlisi Aylini gözlemledim sürekli. uykusu ne zaman geliyor. uyurken ne istiyor. yani emzik istiyor mu, bişeye sarılmak istiyor mu? nerde uyumak istiyor, oda sıcaklığı ne kadar olmalı bunlara cevap bulmaya çalıştım.
her bebeğin huyu farklı, Aylin uyurken emzik istedi. bir ara emziği düşürdükçe uyanıp ağladı, bazen  iyice dalana kadar 10 dk da bir gidip emziği ağzına verdiğim dönemler oldu.
ilk zamanlar gündüzleri salonda anakucağında gece beşikte yatırıyordum. daha sonra bu blog ve kitap sayesinde gece-gündüz aynı yerde yatırmanın gerekli olduğunu öğrendim. öyle de yaptım.
             bir kere en önemli şeyin rutin olduğunu öğrendim bu kitaptan. bebek yavaş yavaş büyümeye başlarken artık emzirme işinin uyumadan önce değil, uyanınca yapılması gerektiğini öğrendim.
             ilk önce çok zorluk çektim bu konuda. Aylin uyurken de emzirilmeye alışmıştı artık bunu yapmamaya başladım. öncelikle kitaptan kaç aylık bebeğin genelde kaç saatte bir emzirilmesi gerektiğine baktım. 4-4lük programda yani 4 aylıkken 4 saatte bir yazıyordu mesela. tabi dakikası dakikasına uymasına gerek yok bunun. zor da olsa Aylin de alıştı bu rutine.
         önceden banyoyu bazen sabah saatlerinde bazen gece yatmadan yaptırıyordum. uyku vaktinin geldiğini anlaması için ve sabah yaptırıp dışarı çıkınca üşütme ihtimali olduğu için banyo saatini uyutmadan önceye aldım. genelde akşam 5-6 gibi yıkıyorum artık. banyodan sonra karnını iyice doyurmaya çalışıyorum ki iki de bir uyanıp uykusu bölünmesin.
uyku eğitimi 4. ayda başladığı için Aylinin 4 aylık olması için sabırsızlanıyordum. 4 aydan önce şşş-pat yöntemini kullanabileceğimiz yazıyordu kitapta. ben de öyle yapmaya başladım. tabi Aylin sallanmaya alışık olduğu için ilk zamanlar çok ağladı. sabrım tükenecek gibi oldu çoğu zaman ama sabrettim.
Aylin önce şşş-pat yöntemine alıştı. sonra Aylin'e bir uyku arkadaşı aldım. şirinler maskotu. adını 'Cafer' koydum :) önce uyuduktan sonra beşiğin köşesine koydum ki uyanınca onu görsün çok yakın olmasın.
               Aylin 4. aya girince asıl uyku eğitimi vakti gelmişti ama ben korkuyordum nasıl yapacam diye. önce yavaş yavaş sırtına pat pat yapmayı bıraktım. sonra sadece gözlerini elimle kapamaya başladım.
veee bugün çamaşır asana dek beşikte beklesin diye ağzına emziği verdim ve Cafer'i yanına koydum. başladım çamaşır asmaya aynı odanın camından. o kendi kendine ııı-ıııı diye ses çıkarırken baktım gözleri kapamış uyuyor :D sevinçten uçacaktım nerdeyse :D
         
 sonraki gündüz uykularında da aynı şeyi yaptım, emzik ağıza, Cafer yanına ve hep yanında bekledim, o emziği düşürdükçe ağzına verdim ve çok şükür hepsinde de kendi kendine uyumayı başardı meleğim maşallah :D
başarılarının devamını diliyorum küçük Aylin :D
allah seni nazarlardan saklasın bebeğim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder