15 Kasım 2013 Cuma

kitap: dan brown -cehennem


 3 günde bitirme azmini gösterdiğim bu kitap diğer dan brown kitapları gibi bir klasik olmuş bile. olayların bir kısmının İstanbul'da geçmesi ise Türk okuyucuların daha çok ilgisini çekiyor.
   
    bu arada kitapta bolca masonizme, illuminatiye, dış ilişkiler konseyine gönderme yapılıyor.
 
    hani bazen kitap okuyormuş değil de film izliyormuş gibi hissedersiniz ya, bu kitapta da o hissi yaşadım. kitabı okurken kafamdan filmini canlandırdım. tahminimce da vinci şifresi, melekler ve şeytanlar gibi bu kitap da filme çekilecektir.
    yalnız kitabı okumak isteyenlerin öncelikle Dante'nin İlahi Komedya'sını okumasını şiddetle tavsiye ederim zira kitap neredeyse onun üzerine kurulu. ben de bu yıl okuduğum için kısmen de olsa bazı yerleri hatırladım. Dante'den etkilenip şiir yazan, resim yapan birçok sanatçı ve düşünür olmuştur.
   okuduğum kitapların bana bir şeyler katması gerektiğine inanırım hep. bu kitap da hem bilgi hem duygu açısından beni tatmin etti doğrusu.
       Mesela  bu ara baya İtalyanca kelime ve cümle öğrendim. hem 'İalyanca aşk başkadır' kitabı hem de bu kitap sayesinde. Bir ara İtalyanca öğrenmeye merak sarmış ve baya zevk almıştım. en azından 5 dk da olsa ilgilenme isteğim arttı bu kitaplar sayesinde.
------------- işte bazı örnekler:
1. Fermanti qui: burada dur
2. Ti prego: lütfen
3.Ciao: merhaba
4. Lei parla Inglese?: İngilizce biliyor musunuz?
5. Per l'amor di Dio: Tanrı aşkına
6. Ferma o sparo: dur yoksa ateş ederim.
7. Bienvenue: welcome
8. Cos'e successo? ne oldu?
9. Scusi? afedersiniz?
10. Ma certo: tabiki
11. E chiusio? kapalı
12. Non si puo entrare: girilemez
13. Insomma!/Finalmente : sonunda!
14.Non posso: yapamam
15.Buongiorno!:iyi günler!
16. Dio mi salvi! Tanrı beni korusun!
17. Perche?: niye?
18. Grazie: Teşekkürler!

    ------------kitapta sevdiğim bazı cümleler ve bilgiler:
     * Cehennemin en karanlık yerleri, buhran zamanlarında tarafsız kalanlara ayrılmıştır.

      * delilik, deliliği körükler.

       * Floransa, İtalyan Rönesansının doğduğu yerdi.

       * Yedi ölümcül günah: kibir, hırs, şehvet, kıskançlık, açgözlülük, öfke, tembellik.

        * İnsanoğlu çaresiz kaldığında.... hayvanlaşıyor.

        * Hristiyanlar yüzleri, Müslümanlar kelimeleri sever.
 
        * Giorgio Vasar: ilk sanat tarihçisi
- Kıyamet denklemi: İnsan nüfusu artmaya devam ettikçe sonunda kendi sonunu kendi getirecektir.
- Kitapta adı geçen bir film: küçük bir romantizm filmi:

Göksel Gülensoy Ayasofya'nın Derinliklerinde belgeseli:

kitapta adı geçen Franz Liszt: Dante Senfonisini indirdim ama buraya yükleyemedim, dinlemenizi tavsiye ederim.
Yerebatan'daki Medusa heykeli:


kitapta beğendiğim bazı bölümler: 


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder