12 Kasım 2013 Salı

aman diş caaanım diş

ya daha çok erken değil mi demeye kalmadan baktım bizim kız diş sancılar çekmeye başlamış. her gün az biraz mızmızlıkla uykuya dalan düzgün karnını doyuran bebek emmez, uyumaz oldu birkaç gündür. baştan anlamadım. ateşi mi var, yediğim bişey mi ona dokundu, hasta mı derken baktım ki ağzından sular akıyor elini sürekli ağzına götürüp cork cork emiyor. aha dedim çok erken! ee diş bu sana öyle bir günde çıkacak şey değil ki damaklar hazırlanıyor demek ki yavaş yavaş. parmaığımı yakalayınca yiyecekmiş gibi ağzına atmaya başladı, tabi benim pimpirikli kocam durur mu karışmadan: 'ellerini ne kadar yıkasan da mikrop kalır, tırnaklarının arası falan mikropludur, verme elini, o da parmağını emmesin',  oy anam babam yandık biz daha bunlar iyi günlerimiz, bir de çıkmaya iyice yaklaştığı zamanlar ne halt edeceğiz bakalım.  :S
hanımefendi iyice duygusala bağladı bu dişler yüzünden. oyun halısına bırakıyorum ağlıyor, uyutmaya beşiğe koyuyorum ağlıyor bakalım ne edeceğiz?
diş kaşıntısı için eczanelerde jeller satılıyor ama çevremdeki taze anneler çok mecbur kalmazsam kullanmamamı tavsiye ediyor umarım gerek kalmaz.
internetten araştırdığım kadarıyla elimizle hafif masaj yapmamız sakıncalı değil tam aksine yatıştırıcı tabi ellerimizi yıkamak kaydıyla :D
sık sık olmamak şartıyla soğutulmuş dişlik verebileceğimiz yazılı, bunu yapacaksam ayline yumuşak bir dişlik almam gerek.
temiz bir bezi ısırmasına da izin verebilirsiniz.
bu arada internette araştırma yaptım biraz şunlar yazıyor:
'İlk dişler, altıncı aydan itibaren çıkmaya başlar
Her ne kadar ilk diş genelde 6. aydan, hatta bazen bir yaştan sonra çıksa da, 2. aydan itibaren görülmesi de mümkündür. Ender olarak bazen bebekler bir veya daha fazla diş ile doğabilirler. Çok sallanıyorlarsa bunların çekilmesi gerekebilir çünkü onları yutma olasılığı vardır veya emzirme esnasında sorun teşkil edebilirler. Genelde ilk çıkan diş ön taraftandır. Diş, diş etine yaklaştıkça o bölgede kızarıklık, şişlik, hassasiyet görülebilir. Hatta bazen dişin çıkacağı bölgede ufak sıvı ile dolu bir oluşum da gelişebilir. Bu kistik yapılar genelde zararsızdır ve özel bir girişime gerek yoktur. 20 adet süt dişlerinin tamamının çıkması genelde üç yaşına doğru olur. Kalıcı dişler altı yaş civarında çıkar. Bazı dişler çıkarken diğerlerine kıyasla daha ağrılı olabilir. İlk çıkan diş bazen en kötüsü olabilir. Bazen daha büyük azı dişleri de sorun çıkartabilir. Bir anda birden fazla dişin çıkması da mümkündür.' (http://www.babystar.com.tr)
 3 yaşa kadar sürecek bir zaman dilimi.. oyy gözüm korktu vallaa!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder