30 Aralık 2013 Pazartesi

biten yılın muhasebesi, yeni yılın çizelgesi

bu haftaki blog modasına ben de uydum. bu yıl çok ama çok hızlı geçti benim için.hayatımda yer bırakacak iki önemli hadise. hamilelik ve aylin im.
yaşamadığım kadar çok mutlu anlar yaşadım bu iki şey sayesinde. ve yorulmadığım kadar çok yoruldum, hiç evde kalmadığım kadar evde vakit geçirdim. ve bu nedenle yapmadığım kadar temizlik ve yemek tarifi yaptım :)
yeni arkadaşlar dostlar edindim. bazı arkadaşlarımdan uzak kaldım. uzakta kaldım. hayata bakış açım değişti. artık herşeye öncelikle bir anne gözüyle bakıyorum, annelik içgüdüsü ve koruma güdüsüyle. ve olmadığım kadar çok duygusal oldum bu yıl.
tabi yıpranmadım değil, mesela hamilelik ve lohusalık nedeniyle artık daha hassas ve sabırsızım, daha kolay sinirlenebiliyorum bazı şeylere. bu hoşuma gitmiyor açıkçası.
bu yıl bolca kitap okudum evde çok oturmanın etkisiyle ve bolca da film izledim.
     gelelim 2014'e:
     hayallerim var ve planlarım herkes gibi yeni yıla girerken:
    artık daha çok değer vereceğim zamana. daha az zamanda daha çok işler yapacağım :)
    Aylinime bolca zaman ayıracağım ve onun gelişimi,sağlığı, mutluluğu için elimden gelen herşeyi yapacağım
     tabi kendime de vakit ayıracağım. ud kursuna devam edeceğim mesela.
   bu yılki kitap planım en azından her haftaya bir kitap şeklinde yani tahminen toplam 52 kitap.
   ve her haftaya 1 film, toplam 52 film.
   bu yaz hamilelik nedeniyle tatil yapamadım. bolca tatil yapacağım maddi imkanım el verdikçe, bunun için de ucuz ama daha uzun süreli tatili tercih edeceğim.
   daha çok sosyalleşeceğim yeni yılda. arkadaşlarıma daha çok vakit ayıracak, onlarla daha çok gezip tozacağım ve yeni arkadaşlar katacağım hayatıma.
    en azından ayda 1 sinema/tiyatroya gitmeye çalışacağım bu yıl.
   ve her gün yeni birşeyler öğrenmeye çalışacağım.
    her gün mutlu olmak için kendime bir neden bulacağım. bunu hatırlatmak için kendime ara ara bu yazıyı okumam gerek sanırım :)
   daha sakin olacağım bundan sonra ne de olsa eleştiri ve sinir bana pek de bir şey katmıyor sonuçta. ben ne yaparsam yapayım bazı şeyleri değiştiremem değil mi? ;)
  sağlığıma dikkat edecek, sağlıklı beslenecek ve her gün 10 dakika da olsa spor yapacağım ve kilo kontrolünü ele alacağım, malum hamilelik emzirme derken saldım kendimi iyice :) ve tabi biraz daha moral olsun diye biraz daha bakımlı olmak lazım değil mi? :)
    aslında yeni yıl sadece bizim toplumumuzun dediği gibi gevurlara (!) özenerek kutlanan bişey değil bence, herkesin yeni hayaller yeni planlar kurmak için beklediği bir dönüm noktası, herkesin hayatına bir kez daha bakmak ve çeki düzen vermek için kolladığı bir fırsat ve allah tarafından bize gönderilen bir uyarı aynı zamanda :bakın zaman geçiyor ona göre, ayağınızı denk alın, iyi şeyler yapın! diye :)
   hepimizin ömrünün daha güzel geçmesi dileğiyle, kalın sağlıcakla, seneye görüşürüz :P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder