29 Aralık 2013 Pazar

mastit denen kabussss...

gece 5.30da yorgan altında olmama rağmen titreyerek uyandım. önce kötü bir rüya görmüştüm, onun etkisinden titrediğimi sandım. sonra titremeye bulantı ve baş ağrısı eşlik etti. ayakta durdukça mide bulantım arttı.
      o an sol göğsümde ağrı ve şişlik hissettim. aylini sol göğsümden emzirmeme rağmen ağrı ve şişlikte bir değişiklik olmadı, pompa ile göğsü azaltmaya çalıştım ama titreme ve bulantı yüzünden ayakta duramadığım için çorap ve kazak giyip yatağa girdim en az bir yarım saat titredim. ateşim 38.5 idi.
      sabah halsizlikten yataktan çıkamadım. hüseyin farenjit olduğumu düşündü, malum öğretmen hastalığı.. az biraz kendimi toplayınca bir bardak açık çay içip hastaneye gittim.
  ve tahmin ettiğim gibi mastit.... dr. antibiyotik yazdı ve emzirmeye engel teşkil etmiyceğini söyledi, ek gıdayı biraz azaltıp sık sık emzirmemi ve sağmamı söyledi, yalnız bugun pazar olduğu için nöbetçi eczane peşinde koşmak istemedim. eve geldim ve hemen yattım. aylin karşımda tam 5 dakika gözünü kırpmadan bana baktı, bebekler her şeyi hissediyor gerçekten.
    biraz uyuduktan sonra ateşim düştü ve bu sefer ılık suyla havluyu ıslatıp göğsüme kompres yaptım sabaha nazaran daha iyiydim.
   akşam saatinde göğsümü ovarken içinde yumruk gibi kitle fark ettim. ovdukça azcık da olsa küçüldü.
   hala halsizlik var üstümde ve bütün gün yatıp uyumama rağmen uyuma isteği..
   bir de ağrıyan göğsü emzirmek acı veriyor ama tedavinin en önemli kısmı bolca emzirmek ve süt sağmak her ne kadar az süt gelse de..

2 yorum:

  1. sağol canım benim. insan ancak hasta olunca sağlığın kıymetini anlıyor.

    YanıtlaSil