22 Aralık 2013 Pazar

yorucu günler arasında okunmaya çalışılan kitap: yüzyıllık yalnızlık...

pinuccia şenliğinde nobel ödüllü kitap kategorisinde seçtiğim bu kitap, yazar: gabriel garcia marquez, sayfa sayısı 354
bu kitap beni zorladı ne yalan söyleyeyim, yarısından sonra eski dikkatimle okuyamadım kitabı. kafa da yorgun olunca ağır geldi kitap. psikolojik olarak da kaldıramadım nedense. sırf şenlik için bitirmeye çalıştım yoksa bi kenara koyup daha sonra okuyacaktım.
bolca sosyal içerikli ve toplumun bütün prototiplerini içeren kitap aslında okunmaya değer ve kaliteli ama ben bir süre sonra dikkatle takip edemedim kitabı.
kadın karakter ursula'ya hayran olduğumu söylemeliyim. tam soğukkanlı, vakar, güçlü kadın örneği. ailedeki bol erkek sayısı da dikkat çekici. bolca jose, aureliana var kitapta karakterleri karıştırmamak için tablo çizilmiş kitabın başına ama ben gene de zorlandım baya.  bu arada internette kitapla ilgili neler var diye bakarken şunu buldum : :D

https://eksisozluk.com/yuz-yillik-yalnizliktaki-isimlerin-karistirilmasi--4000647

kitabın adı da çok etkileyici olduğu için okuduğumu görenlerden ilginç yorumlar da aldım bu arada.
yazarın kendi çocukluğundan etkilenip 15 yılda yazdığı bu kitap topluluk içinde yalnızlık çeken bir sülaleyi anlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder